Uncategorised

Dags att komma i form

Rätt inställning till dig själv

Innan du börjar träna måste du hitta ett driv som kommer från dig själv, att försöka börja träna bara för att mormor sagt att du börjar bli mullig är verkligen inte rätt. Hitta inre bilder av hur du vill må om tre veckor, tre månader och tre år, träna kortsiktigt men ha långsiktiga mål. Att stressa massvis för att nå upp till dagens ideal att äta rätt, helst hemlagade grönsaksbiffar i spenat fond eller liknande blir ofta för svårt och kontraproduktivt. Du vet när du borde träna och röra på dig, att försöka leva upp till dina mål om tre år inom tre veckor går inte. Ett vanligt misstag är också att jämföra sig med andra, du kanske har läst om en orimlig viktnedgång i en artikel på någon stor tidning. Se till dig själv istället, du vet vad du klarar och inte klarar, den stilen kommer leda dig till framgång.

Utmana din inre latmask

Hur ska man komma igång då? Ta ett snack med din inre latmask, fråga dig själv: Om jag fortsätter att leva som jag gör, hur mår jag då om tre veckor, tre månader och om tre år? Försök svara ärligt och utmana din latmask att göra något åt saken de närmaste tre veckorna. Hur ska man börja då? Testa att kolla gorilla sports se om det finns något där som kan passa för din träning. Investera i dig själv, i tid och pengar. Köp lite nya träningskläder och ett par bra skor, se till att du har det du faktiskt behöver för att göra din förändring.

Delmål

Du bör veta hur du vill må, se ut och känna dig om tre veckor, tre månader och om tre år. Du vet att du inte ska jämföra dig med andra, det är bara du och dina egna motiv som ligger bakom din förändring. Se nu till att sätta upp rimliga mål för de närmaste veckorna. Att träna var tredje dag är bättre än att aldrig träna, att äta mer frukt på onsdagar är bättre än att aldrig äta frukt, se till att fredagar går i grönsakens tecken är bättre än att aldrig äta grönsaker o.s.v. Var rimlig men börja nu.

Skriv upp dina mål och sätt upp dem på din ytterdörr eller kylskåp, när du ska träna, lägg fram dina kläder och nya skor kvällen innan. På tisdag så går du till grönsakshandlaren och köper in dina favorit mandariner. För att nå dina mål krävs det lite planering.

Om ditt mål är att komma i form till sommaren, alternativt till stranden på Teneriffa eller bara att må bättre så har allt en gemensam nämnare, DU BORDE BÖRJA NU!